Bedrijven uit verschillende branches gebruiken nieuwsbriefmarketing om hun doelgroepen te bereiken en merkbekendheid te creëren. Elk bedrijf ontwerpt zijn nieuwsbrieven anders, afhankelijk van de wensen en behoeften van zijn lezers. Elke nieuwsbrief bevat echter bepaalde noodzakelijke elementen om deze succesvol te maken:
Beslissen wat te schrijven
Weet wat wil je tegen je publiek wil zeggen. U wilt doelgericht e-mails sturen die uw abonnees echt aanspreken, dus houd altijd in gedachten waarvoor ze zich hebben aangemeld. Het kan handig zijn om enkele algemene inhoudstypen te schetsen die u in uw campagnes kunt opnemen, zodat u ernaar kunt verwijzen bij het ontwerpen van uw e-mails.
Hier is een voorbeeld van een inhoudslijst:
- Aankomende evenementen
- Recensies en foto’s van eerdere evenementen
- Populaire berichten van sociale media, zoals Instagram of Facebook
- Nieuwsverslaggeving
- Details over aanbevolen of nieuwe producten
- Gidsen voor het winkelen tijdens de feestdagen
Creatieve koppen
Onderwerpregels moeten de lezer verleiden de e-mail te openen en de inhoud nauwkeurig weergeven.
Hou het kort
De meeste mensen worden elke dag gebombardeerd met e-mails, dus houd uw e-mails ter zake zodat uw abonnees ze gemakkelijk kunnen scannen als dat nodig is. Controleer zeker nog eens extra op schrijffouten.
Relevant en consequent plannen
Informatie moet specifiek zijn voor de doelgroep en met regelmatige tussenpozen worden gepubliceerd.
Sterke call to action
Elke nieuwsbrief moet een gewenste actie hebben die door de lezer moet worden uitgevoerd.
Overzichtelijke indeling
Als lezers in de war raken of overweldigd worden door het design, is de kans groter dat ze zich uitschrijven of niet meer deelnemen aan de nieuwsbrief.
Mobiele reactiesnelheid
Meer mensen gebruiken mobiele apparaten om hun e-mail te checken en online te winkelen. Bedrijven moeten ervoor zorgen dat hun nieuwsbrieven zijn geoptimaliseerd voor tablets en smartphones voor de beste resultaten.
Uitschrijven
Bedrijven willen Lezers zo tevreden mogelijk houden, zelfs als dat betekent dat ze hun abonnement op een nieuwsbrief verliezen. Bovendien moeten opt-in-formulieren zichtbaar zijn voor potentiële klanten om zich aan te melden.
Incentives
Beloningen zullen niet alleen klanten aantrekken om zich aan te melden voor de nieuwsbrief, maar ook om een aankoop te doen met bijvoorbeeld een kortingscode.
Algemene voorwaarden
lezers willen weten waarvoor hun persoonlijke gegevens worden gebruikt wanneer ze zich aanmelden voor een nieuwsbrief. Voeg een link naar uw privacybeleid toe, zodat ze er zeker van kunnen zijn dat hun gegevens niet worden gedeeld.