1. De meeste mensen kiezen ervoor om hun mobiel te gebruiken boven een desktop of laptop
Steeds meer mensen gebruiken al jaren mobiele telefoons, smartphones en tablets, dus u wilt er zeker van zijn dat ze via hun mobiele apparaten toegang hebben tot uw mobielvriendelijke website.
2. Kortere laadtijd
We willen allemaal een goede gebruikerservaring bieden. En een van de redenen waarom mensen de website eerder verlaten, is de lange laadtijd. Voor mobiel geoptimaliseerde sites worden sneller geladen, dus u bent één stap verwijderd van het verliezen van een potentiële klant.
3. Je trekt meer bezoekers
Ongeveer 40% van het verkeer naar de meeste websites is nu afkomstig van mobiele telefoons. Dat betekent dat bijna de helft van uw gebruikers een mobielvriendelijke website nodig heeft om met uw bedrijf in contact te komen.
Veel mobiele gebruikers klikken gewoon weg van een pagina als deze niet reageert zoals ze willen op een mobiel apparaat.
4. SEO voordeel: Google rangschikt je hoger
Een andere reden waarom u een voor mobiel geoptimaliseerde site nodig heeft, is dat het het voor mensen gemakkelijker maakt om u te vinden bij online zoekopdrachten.
Google geeft grote voorkeur aan mobielriendelijke websites.
5. Mobiele gebruikers zijn grotere kopers
Vanwege de snelle generatie waarin we ons momenteel bevinden, is er een basisbehoefte dat mensen onmiddellijk geïnformeerd worden.
Een van de voordelen van mobiele optimalisatie is dat mobiele gebruikers productrecensies willen lezen en merken sneller willen vergelijken en kopen of boeken wanneer ze maar willen of moeten.
6. Het helpt je website voor te bereiden op de toekomst
Zoals gezegd kiezen steeds meer mensen voor smartphones en het gebruik van tablets. Het is absoluut een goed zakelijk inzicht om hen de service te bieden die ze nodig hebben om uw website te blijven gebruiken.
7. Loop niet achter op de concurrentie!
Wees het spel voor. U wilt niet de laatste zijn die uw website bijwerkt.